reklama

Zo života v Afrike

Prišla som. Zvedavá. Čo ma čaká? Dvadsať HIV pozitívnych dievčat v centre. Predstavovala som si, ako si nepredstavujem. Čo bude. Na Afriku sa doma človek nepripraví, si myslím. Môže počuť pozitívne aj negatívne skúsenosti. Môže čítať cestopisy. Počúvať zážitky priateľov. No, keď príde, zistí, ako tu život beží. Skôr ide pomalšie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Dostali sme pozvánku na stretnutie organizácií, ktoré sa starajú o siroty. Začiatok 9:00. Vyrazili sme po desiatej. Mala som aj obavu, či už nebude po stretnutí a bude to sprosté keď prídeme na koniec, ale som si povedala, že sme v Afrike, tak snáď neprídeme až tak neskoro. Stretnutie sa nakoniec nekonalo. Prišiel iba jeden človek z jednej organizácie. Ten úbožiačik tam čakal veľmi dlho. Prišiel ešte pred deviatou. Sedel a čakal. Nechápem, prečo prišiel tak skoro. Bol Afričan. Prišli sme a hneď sa s nami rozprával, akiste bol veľmi šťastný, že niekto prišiel. Čakali sme ešte, či niekto nepríde, no nakoniec sme sa dohodli, že stretnutie preložíme. Toto bolo už inak tretie preložené stretnutie. O týždeň sme prišli a stretnutie sa konalo. Prišlo viacero organizácií a dohodli sa na všetkom čo sa bolo treba dohodnúť.Život v centre s dievčatami je veselý. Hrali sme futbal. Ihrisko je bez trávy. Akási zeleň ho pomaly obrastá. Predtým sa nám pásli kravky okolo ihriska. Zrazu sa len dievčatá začali veľmi smiať. Kravka nám nechala pozdrav a brankárka si ho všimla príliš neskoro. Hlavne, že je lopta čistá. Hráme ďalej. Hra je vyčerpávajúca. Fyzicky. Aj psychicky. Pre mňa. Dievky sú bosé. A kopú. Do lopty. Silno. Kopem aj ja. Loptu. Nohu. Behám v strachu. Nekopnem zas niektorú? Stojím. Pre istotu. I tak mi to trvá dlhšie kým si uvedomím ktorá je so mnou a či správnej osobe prihrávam. Niet času. Skúmať kto je kto. Inak prídem o loptu. A v podstate je to jedno. Prídem o loptu alebo prihrám súperovi. Dievčatá sú v dresoch zase pre mňa rovnaké. A to som si po mesiaci myslela, že ich už rozoznám. A nielen podľa oblečenia. I keď niekedy aj to pomáha. Zo začiatku som sa snažila podľa oblečenia. Prezliekli sa. Mala som problém. Pomaly som sa aj naučila skoro všetky veci, ktoré nosia. Ale je to málo spoľahlivé. Prežívam nádherné obdobie. Mám sa fantasticky! Čas, keď človek prežíva to, čo má Boh pre neho pripravené. Keď je človek tam, kde ho chce mať Boh. Mám tu všetko, čo mám rada. Deti. Hry. Ľudia. Nová kultúra. Nový jazyk. Angličtina. Jedlo. Spoznávam. Učím. Učím sa. Objavujem. Stretávam. Žijem. Dôverujem. Bohu. Mangora, Yesu! Thank You, Jesus! Vďaka, Ježiš!

Janka Princessa Čížová

Janka Princessa Čížová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som. Aj učiteľka ANJ Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu